Wspierają turytykę polską i zagraniczną. Promują miasta, regiony lub kraje. Dążą do doskonalenia jakości obsługi w turystyce. Lobbują za regulacjami, które będą korzystne dla branży. To organizacje i stowarzyszenia turystyczne. Poznaj je!
Poniżej znajdziesz opis wybranych organizacji i stowarzyszeń oraz wybrane działania, które prowadzą.
Polska Organizacja Turystyczna (POT)
Sobota rano, jeszcze cały weekend przed Tobą, co by tu robić, gdzie pojechać? Jeżeli masz duszę podróżnika, to już Cię nosi. Co robisz? Googlasz, wchodzisz na youtube i szukasz inspiracji. Znajdujesz blogi i vlogi, na których ich autorzy pokazują swoje podróże. Ty też chcesz tam być! To co? Jedziesz? Jasne, że tak.
Skoro blogerzy i vlogerzy, instagramerzy, influencerzy mają taki duży wpływ na nasze decyzje, to warto to wykorzystać. I tego samego zdania była Polska Organizacja Turystyczna, która stworzyła konkurs Turystyczne Mistrzostwa Blogerów. Do konkursu zgłaszają się blogerzy i vlogerzy, którzy pokazują internautom Polskę. Monika i Bartosz Krakowscy prowadzą bloga “No to trampki” i pokazują Mazowsze, Anna i Łukasz Piernikarczyk są ze Śląska i prowadzą bloga “Polskie Szlaki” czy Magdalena Majchrzak z Zachodniopomorskiego tworzy bloga “Wypisz Wymaluj Podróż”. A Polskiej Organizacji Turystycznej właśnie na tym zależy, bowiem głównym celem tej organizacji jest promocja naszego kraju.
Głównym zadaniem Polskiej Organizacji Turystycznej jest promocja Polski w kraju i na świecie. Chodzi o to, aby Polacy zwiedzali swój kraj oraz aby obcokrajowcy przyjeżdżali do nas. Dlatego też POT reprezentuje Polskę na zagranicznych targach turystycznych, a na świecie działają przedstawicielstwa, tzw. zagraniczne ośrodki POT, które organizują lokalne działania mające na celu zainteresowanie Polską Brytyjczyków, Amerykanów czy Chińczyków.
Ostatnio POT zrobił super kampanię wizerunkową na 14 rynkach zagranicznych, tj. w Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Austrii, Belgii, Holandii, Szwecji, Danii, Norwegii, Finlandii, Czechach, a także w wybranych stanach USA (Nowy Jork, New Jersey, Illinois, Floryda, Kalifornia). Kampania była obecna na m.in. YouTube i Facebooku. Na nagraniu ludzie właśnie z tych krajów, które wymieniłem, oglądali zdjęcia pokazujące różne atrakcje turystyczne Polski, nie znając ich wcześniej, zatem nie wiedząc, gdzie się znajdują. Ich zadaniem było zgadnąć, jaki to kraj. Wiele osób z zagranicy po prostu nie jest świadoma tego, jak piękna jest Polska. Widząc piękne plaże myślimy, że to Grecja czy Hiszpania. Zabytki mogą kojarzyć się z Rzymem lub Paryżem. Jakie było zaskoczenie wielu z tych ludzi, jak okazało się, że to, co oglądają, jest w Polsce. Hasłem przewodnim tej kampanii było “Poland. More than you expected”. Trafione w 10!
Co jeszcze robi Polska Organizacja Turystyczna? Organizuje imprezy studyjne dla zagranicznych i krajowych dziennikarzy, zagranicznych touroperatorów i VIP-ów. Proste – jak zaprosisz np. Zagranicznych dziennikarzy do Polski, pokażesz im nasz kraj, to oni później wrócą do siebie, napiszą artykuły o Polsce, zainspirują swoich czytelników a Ci, poszukując pomysłu na wyjazd, przyjadą do Polski. Podobnie z touroperatorami – jak zobaczą, jakie możliwości daje Polska, opracowując programy imprez, uwzględnią w nich nasz kraj. To przecież oczywiste, że jak już gdzieś byłeś, widziałeś na własne oczy to potem łatwiej Ci o tym opowiadać klientom, no i właśnie na tym zależy POT.
Polska Organizacja Turystyczna mocno działa w internecie. Prowadzi narodowy portal turystyczny. W 24 językach! Zerknijcie na polska.travel. Mocno promuje nasz kraj w mediach społecznościowych. Rozwija turystykę biznesową i zdrowotną. POT pracuje też nad rozbudową i unowocześnieniem Polskiego Systemu Informacji Turystycznej (PSIT). I to tylko niektóre z działań, które podejmuje aby promować nasz kraj.