
W biurze podróży mamy różne stanowiska, my opisujemy to, które najcześciej spotykamy, czyli
- prezenter oferty turystycznej lub
- doradca wakacyjny, czasem także
- specjalista ds. turystyki.
To osoba, które prezentuje i sprzedaje wycieczki i wczasy (tzw. imprezy turystyczne). Doradza klientom w podjęciu decyzji związanej z wyborem oferty turystycznej, dokonuje i zarządza rezerwacją, udziela informacji na temat organizacji wyjazdów oraz warunków udziału w nich. Nazwa stanowiska, jak i zakres obowiązków może różnić się pomiędzy biurami.

Każde biuro podróży będzie miało swoje wytyczne dla kandydatów do pracy. Najczęstszym oczekiwaniem będzie przygotowanie lub doświadczenie zawodowe w pracy w turystyce oraz znajomość:
- kierunków wakacyjnych i oferty touroperatorów,
- systemów rezerwacyjnych używanych w turystyce,
- technik sprzedaży oferty turystycznej
Praca w biurze podróży daje ogromne możliwości:
- podróżowania po świecie, nawet do najdalszych zakątków;
- poznawania ludzi,
- rozwijania kompetencji osobistych,
- satysfakcji z pracy, kiedy Turyści wracają do Ciebie i mówią, że to były wakacje ich życia!

Pracownik biura podróży może kojarzyć się z osobą, która pracując zwiedza świat. Ten zawód nie polega na zwiedzaniu świata, chociaż daje ogromne możliwości jego poznawania! Musisz zdobyć wiedzę, aby rzetelnie doradzić klientom w wyborze wycieczki lub wczasów. Musisz mieć sporo cierpliwości, bowiem nie każdy klient podejmuje decyzję od razu. Musisz być przygotowany na pracę pod presją czasu, bowiem w turystyce nie znasz dnia ani godziny kiedy coś się wydarzy i trzeba będzie pomóc Twoim turystom. Czy jesteś na to gotowy?

Przygotujemy Cię do rekrutacji w biurze podróży i późniejszej pracy. Kurs Pracownika Biura Podróży w Kadrach Turystyki to:
- 3 dni intensywnej nauki,
- poznasz najpopularniejsze kierunki wakacyjne; systemy rezerwacyjne oraz techniki sprzedaży w turystyce,
- otrzymasz certyfikat ukończenia kursu pod patronatem Polskiej Izby Turystyki.