+48 512 703 400 biuro@kadryturystyki.pl

Rezydent turystyczny

Wyobraź sobie: latem mieszkasz w Grecji, Hiszpanii, Chorwacji lub innym atrakcyjnie turystycznym miejscu; zimą lecisz do Meksyku, Kenii, Tajlandii lub innego egzotycznego kraju. A tam opiekujesz się turystami, którzy spędzają w tym miejscu swoje wakacje. Jesteś rezydentem turystycznym! To praca dla ludzi ciekawych świata; osób, które szukają sezonowej lub całorocznej pracy w turystyce.

  • praktyczna nauka zawodu
  • autorski program
  • zajęcia stacjonarne i materiały on line
Grupa docelowa

„Kurs rezydenta turystycznego” skierowany jest do osób, które chciałyby wykonywać zawód rezydenta turystycznego.

Cel edukacyjny

Celem „Kursu rezydenta turystycznego” jest przygotowanie Uczestników do wykonywania zadań rezydenta turystycznego.

Po ukończeniu szkolenia będziesz:

  • znać polskie przepisy regulujące pracę rezydenta turystycznego,
  • znać zadania, które rezydent wykonuje przed wyjazdem na kierunek wakacyjny,
  • potrafić przywitać turystów po ich przyjeździe na kierunek wakacyjny, przekazać niezbędne informacje i zakwaterować turystów,
  • potrafić poprowadzić spotkanie informacyjne i zaprezentować ofertę wycieczek lokalnych,
  • potrafić podjąć działania w sytuacjach nagłych, awaryjnych i kryzysowych,
  • identyfikować swoje kompetencje zawodowe i obszary do rozwoju.
Ramowy program usługi

1. Przygotowanie

  • rekrutacja rezydentów biur podróży (wymagane dokumenty aplikacyjne, pytania, najczęściej popełniane błędy),
  • przygotowania do wyjazdu (termin i miejsce wyjazdu, odprawa w biurze podróży, materiały firmowe),
  • warunki pracy (ubezpieczenie, transport, zakwaterowanie, wyżywienie),
  • działania do zrealizowania przed przylotem pierwszej grupy (rekonesans, spotkanie ze współpracownikami, hotelarzami, wyposażenie hoteli w tablice informacyjne i informatory).

2. Serwis lotniskowy przylotowy

  • dress code rezydenta (umundurowanie, wskazówki dotyczące uczesania, makijażu i biżuterii),
  • dokumenty niezbędne przy przyjęciu grupy (listy przylotowe),
  • trudne sytuację przy przyjęciu grupy (zaginiony bagaż, zniszczony bagaż, overbooking, brak klienta na liście przylotowej),
  • powitanie grupy (komunikat w autokarze, co powinien zawierać, jak go przekazać),
  • materiały przydatne podczas serwisu lotniskowego przylotowego (koperty powitalne, oznaczenia autobusów),
  • wytyczne dotyczące transferu grupy do miejsca pobytu z lub bez udziału rezydenta.

3. Serwis hotelowy

  • przygotowanie hotelu na przyjęcie turystów (listy zakwaterowania, zamówienie posiłków niestandardowych, tablice informacyjne, informatory biura podróży),
  • zakwaterowanie gości (typy pokoi, prośby/życzenia),
  • reklamacje (procedury, schematy postępowania).

4. Spotkanie informacyjne

  • części spotkania informacyjnego,
  • techniki sprzedaży wycieczek fakultatywnych,
  • sztuka wystąpień publicznych (autoprezentacja, mowa ciała, poprawność językowa, socjotechnika).

5. Trudne sytuacje i zdarzenia losowe

  • pomoc medyczna (rodzaje ubezpieczeń, schemat postępowania),
  • pomoc konsularna (pobyt w szpitalu lub śmierć człowieka, zagubienie dokumentów, kradzież gotówki).

6. Serwis lotniskowy wylotowy

  • transfer na lotnisko (grafik, transfer z lub bez udziału rezydenta),
  • niezbędna dokumentacja (listy wylotowe),
  • procedura odprawy (check-in, bagaż, security, gate),
  • opóźnienia w odlocie samolotu (schemat postępowania, świadczenia należne pasażerom).

7. Zakończenie sezonu

  • Rezydent po sezonie
Efekty uczenia się

Po ukończeniu szkolenia „Kursu rezydenta turystycznego” będziesz:

  • interpretować polskie przepisy regulujące pracę rezydenta turystycznego,
  • wymieniać możliwości aplikowania na stanowisko rezydenta turystycznego u polskich i zagranicznych touroperatorów,
  • opisywać zadania, jakie rezydent turystyczny powinien wykonać przed wyjazdem i tuż po przyjeździe na kierunek wakacyjny,
  • charakteryzować zadania wykonywane przez rezydenta turystycznego podczas serwisu lotniskowego przylotowego,
  • opisywać procedurę zakwaterowania w obiekcie noclegowym,
  • charakteryzować części spotkania informacyjnego,
  • podawać przykłady technik związanych ze sprzedażą wycieczek lokalnych,
  • opisywać schematy postępowania rezydenta turystycznego w sytuacjach trudnych, awaryjnych i kryzysowych,
  • wymieniać zadania rezydenta turystycznego podczas serwisu lotniskowego wylotowego.
Trener

„Kurs rezydenta turystycznego” prowadzi trener turystyki, posiadający doświadczenie w pracy pilota wycieczek i rezydenta turystycznego.