+48 512 703 400 biuro@kadryturystyki.pl

Program Kursu Rezydenta Turystycznego

Program Kursu

Rezydenta Turystycznego:

 

 

1. Przygotowanie

  • rekrutacja rezydentów turystycznych (wymagane dokumenty aplikacyjne, pytania, najczęściej popełniane błędy),
  • przygotowania do wyjazdu rezydenta turystycznego (termin i miejsce wyjazdu, odprawa w biurze podróży, materiały firmowe),
  • warunki pracy rezydenta turystycznego (ubezpieczenie, transport, zakwaterowanie, wyżywienie),
  • działania do zrealizowania przed przylotem pierwszej grupy (rekonesans, spotkanie ze współpracownikami, hotelarzami, wyposażenie hoteli w tablice informacyjne i informatory).

2. Serwis lotniskowy przylotowy

  • dress code rezydenta turystycznego (umundurowanie, wskazówki dotyczące uczesania, makijażu i biżuterii),
  • dokumenty niezbędne przy przyjęciu grupy (listy przylotowe),
  • trudne sytuację przy przyjęciu grupy (zaginiony bagaż, zniszczony bagaż, overbooking, brak klienta na liście przylotowej),
  • powitanie grupy (komunikat w autokarze, co powinien zawierać, jak go przekazać),
  • materiały przydatne podczas serwisu lotniskowego przylotowego (koperty powitalne, oznaczenia autobusów),
  • wytyczne dotyczące transferu grupy do miejsca pobytu z lub bez udziału rezydenta.

3. Serwis hotelowy

  • przygotowanie hotelu na przyjęcie turystów (listy zakwaterowania, zamówienie posiłków niestandardowych, tablice informacyjne, informatory biura podróży),
  • zakwaterowanie gości (typy pokoi, prośby/życzenia),
  • reklamacje (procedury, schematy postępowania).

4. Spotkanie informacyjne

  • części spotkania informacyjnego,
  • techniki sprzedaży wycieczek fakultatywnych,
  • sztuka wystąpień publicznych (autoprezentacja, mowa ciała, poprawność językowa, socjotechnika).

5. Trudne sytuacje i zdarzenia losowe

  • pomoc medyczna (rodzaje ubezpieczeń, schemat postępowania),
  • pomoc konsularna (pobyt w szpitalu lub śmierć człowieka, zagubienie dokumentów, kradzież gotówki).

6. Serwis lotniskowy wylotowy

  • transfer na lotnisko (grafik, transfer z lub bez udziału rezydenta),
  • niezbędna dokumentacja (listy wylotowe),
  • procedura odprawy (check-in, bagaż, security, gate),
  • opóźnienia w odlocie samolotu (schemat postępowania, świadczenia należne pasażerom).

7. Zakończenie sezonu

  • Rezydent turystyczny po sezonie

 

 

Program Kursu Rezydenta Turystycznego jest autorski. Użycie bez zgody Kadry Turystyki Sp. z o.o. jest niedozwolone.

 

Uczestnikom Kursu Rezydenta Turystycznego rekomendujemy lekturę Kompendium Rezydenta Biura Podróży.