fbpx
+48 512 703 400 biuro@kadryturystyki.pl

Sytuacje awaryjne w biurze podróży

Praca w biurze podróży wiąże się z różnymi sytuacjami. Tutaj ciągle się coś dzieje! Dobry pracownik biura podróży to kompetentny pracownik. A kompetentny to taki, który wie, jak zachować się w sytuacjach nagłych, awaryjnych i kryzysowych.

  • dowiesz się, co zrobić, gdy turysta nie ma ważnego paszportu a wyjazd już jutro?
  • przekonasz się, czy – gdy został ogłoszony alert żółty – to klient może zrezygnować z wyjazdu?
  • poznasz sposób uzyskania odszkodowania od linii lotniczej za opóźnienie lotu?
Grupa docelowa

Szkolenie „Sytuacje awaryjne w biurze podróży” skierowane jest do stacjonarnych pracowników biur podróży, którzy chcą doskonalić swoje kompetencje zawodowe.

Cel edukacyjny

Celem szkolenia „Sytuacje awaryjne w biurze podróży” jest zwiększenie kompetencji zawodowych Uczestników poprzez zapoznanie ich z przepisami i procedurami, które mają zastosowanie w sytuacjach trudnych, awaryjnych i kryzysowych w turystyce.

Po ukończeniu szkolenia będziesz:

  • znać polskie przepisy i dokumenty uprawniające do wyjazdu z kraju,
  • znać źródła wiedzy na temat bezpieczeństwa podróżowania,
  • umieć uzyskać należną opiekę i odszkodowanie związane z nieregularnościami w transporcie pasażera i bagażu,
  • umieć zgłosić szkodę w ramach ubezpieczenia turystycznego,
  • znać zakres pomocy konsularnej należnej Polakowi za granicą,
  • znać wybrane przepisy celne,
  • umieć prowadzić procedurę reklamacyjną usługi lub imprezy turystycznej,
  • znać schemat postępowania w przypadku niewypłacalności organizatora turystyki,
  • świadomy swoich kompetencji zawodowych i obszarów do rozwoju.
Ramowy program usługi

1. „Naprawdę do Turcji trzeba mieć paszport?”

  • Jaki dokument do jakiego kraju?
  • Czy można mieć dwa paszporty?
  • Co robić, gdy dokument tożsamości jest nieważny a wyjazd jutro?
  • Wiza w konsulacie, internecie czy na lotnisku?
  • Wyjazd dziadków z dzieckiem, konieczne zaświadczenie od notariusza?

2. „Alert czerwony: opuść natychmiast”

  • Gdzie sprawdzać informacje na temat bezpieczeństwa w danym kraju?
  • Jakie są stopnie ostrzeżeń dla podróżujących? Czy przy alercie żółtym klient może bezkosztowo zrezygnować z wyjazdu?
  • Czy i jak zgłosić podróż zagraniczną do odpowiedniej placówki dyplomatycznej?
  • Jak zadbać o swoje bezpieczeństwo podczas podróży?

3. „Koczujemy na lotnisku”

  • Na jaką opiekę może liczyć pasażer ze strony linii lotniczej?
  • Jak uzyskać odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot? To może być nawet 600 euro!
  • Co robić, gdy bagaż pasażera zostanie zniszczony lub zagubiony? Jak pozyskać pieniądzena zakup rzeczy pierwszej potrzeby.

4. „Mądry Polak po szkodzie”

  • Jaki zakres ochrony proponują ubezpieczyciele dla podróżujących?
  • Nie każdy doktor to „dobry” doktor – do jakiego lekarza możemy pójść, aby ubezpieczyciel zwrócił koszty leczenia?
  • Drobnym druczkiem, czyli jakie są najczęstsze wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczycieli
  • Czy i na co zaszczepić się przed podróżą?

5. „Niech mi ktoś pomoże!”

  • Jak postępować w przypadku zagubienia za granicą dokumentu tożsamości?
  • Skąd wziąć pieniądze na dalszą podróż w przypadku utraty gotówki?
  • Jakiej pomocy możemy oczekiwać od polskiego konsula?

6. „Naprawdę tego nie można?”

  • Ile alkoholu i tytoniu można przewieźć pomiędzy krajami UE i poza?
  • Jakiej wartości towary mogą pozostać nieoclone?
  • Jakich okazów flory i fauny nie wolno wwieźć do Polski?

7. „Proszę Pani/Pana, to jest skandal!”

  • Jak reagować na reklamacje turystów?
  • Jak powinna wyglądać procedura reklamacyjna?
  • Jakich argumentów używać, a których się wystrzegać?
  • Jak osiągnąć efekt „wygrany-wygrany”?

8. „To już jest koniec”

  • Jak postępować w przypadku ogłoszenia niewypłacalności touroperatora?
  • Kto i kiedy sprowadza turystów do Polski?
  • Jak odzyskać pieniądze za przerwany lub niedoszły wyjazd?
Efekty uczenia się

Po ukończeniu szkolenia „Sytuacje awaryjne w biurze podróży” będziesz:

  • opisywać przepisy i dokumenty związane z przekraczaniem granic,
  • wymieniać źródła informacji dotyczących bezpieczeństwa podróży i podawać przykłady zachowania bezpieczeństwa podczas podróży,
  • interpretować przepisy i tłumaczyć zasady otrzymania opieki i odszkodowania w przypadku nieregularności w transporcie pasażera lub jego bagażu,
  • interpretować Ogólne Warunki Ubezpieczeń turystycznych i opisywać schemat postępowania w przypadku wystąpienia szkody,
  • opisywać zakres pomocy konsularnej należnej Polakowi za granicą,
  • podawać przepisy celne dotyczące przewozu alkoholu i tytoniu, rzeczy wartościowych, flory i fauny oraz gotówki,
  • opisywać procedurę reklamacyjną oraz podawać przykłady rozwiązać prowadzących do osiągniecia efektu „wygrany-wygrany”,
  • charakteryzować procedurę powrotu do kraju i otrzymania zwrotu kosztów imprez turystycznej w przypadku bankructwa organizatora turystyki.

Dzięki temu praca w biurze podróży będzie przyjemniejsza i efektywniejsza.

Trener

Szkolenie „Sytuacje awaryjne w biurze podróży” prowadzi doświadczony trener posiadających doświadczenie w pracy w biurze podróży.

Termin i miejsce