+48 512 703 400 biuro@kadryturystyki.pl

Rezydent turystyczny – przepis na życie

Kurs Rezydenta Turystycznego

Rezydent turystyczny – przepis na życie

 

Pracując w turystyce spotykamy wielu ludzi. Pracowników biura podróży, którzy obsługują klientów przed wyjazdem, pilotów wycieczek opiekujących się swoimi grupami, a także rezydentów turystycznych. Ci z kolei dbają o satysfakcję osób, którzy chcą spędzić swoje wymarzone wakacje w jednym z wielu atrakcyjnych kurortów. Jak może wyglądać Twoja praca jako rezydenta?

 

Jak już zostało wspomniane powyżej rezydent turystyczny stara się zapewnić jak najbardziej komfortowy wypoczynek klientom biura podróży. Jest to główna funkcja, która sprawuje podczas swojej pracy. Przede wszystkim jest on / ona przedstawicielem biura podróży w miejscu gdzie co tydzień przyjeżdżają nowi turyści. Wykupili oni imprezę turystyczną i mają nadzieję na udany urlop. Rezydent swoimi działaniami oraz profesjonalnym serwisem może sprawić aby wakacje przebiegały bezproblemowo.

 

Wszystko zaczyna się od pierwszego kontaktu.

 

Nie od dziś wiadomo jak ważne jest pierwsze wrażenie. Dobrze zorganizowany i schludnie wyglądający rezydent, który wita grupę po wyjściu z samolotu lub autokaru to podstawa. Obowiązkowy uśmiech i powitanie klienta. Zaczynamy kolejny turnus! Szybkie i sprawne przeliczenie turystów, sprawdzenie czy wszystko się zgadza i wyruszamy w podróż po hotelach.

 

Podczas transferu do hotelu najczęściej opowiadasz o lokalnych zwyczajach, najciekawszych atrakcjach odwiedzanego regionu, czym zachęcasz do udziału w wycieczkach fakultatywnych. Podanie daty i godziny spotkania informacyjnego również będzie ważną informacją dla klientów biura podróży.

 

Następnie kwaterujesz turystów zgodnie z listą przekazaną przez biuro i kiedy wszyscy już szczęśliwie są w swoich pokojach możesz zacząć planować kolejne dni. Podczas spotkania informacyjnego chętnie odpowiesz na pytania, a te mogą być najróżniejsze! Czasami nawet nie przyszłoby nam do głowy co może interesować naszych klientów! Najczęściej jednak będą to prośby o wskazanie najbliższego sklepu, apteki, wypożyczalni aut, czy też kwestie związane z udogodnieniami w hotelu i jego okolicach.

 

Co jeśli turysta przychodzi do Ciebie ze zgłoszeniem, że został zakwaterowany w sposób niezgodny z umową?

 

Niestety takie sytuacje też się zdarzają. Ale spokojnie bez paniki! Pamiętamy co mówiono o sytuacjach trudnych i awaryjnych na kursie rezydenta biura podróży, przypominamy sobie naszą pierwszą taką sytuację. Rozwiązanie problemu może nastąpić poprzez rozmowę z hotelarzem, kontrahentem, albo biurem podróży. Nie ma sytuacji bez wyjścia, rezydent dobrze o tym wie, ponieważ został odpowiednio przeszkolony. Udało się, hotelarz zaproponował inny pokój, błąd na liście roomingowej został skorygowany, a turyści są zadowoleni z szybko wyjaśnionej sprawy. Dobra robota!

 

Co jako rezydent możesz robić podczas dnia wolnego? Jeśli nie jesteś akurat na dyżurze, jest więcej osób do obsługi danego kierunku wyjazdowego i nie jesteś sam i masz chwilę czasu dla siebie, otwierają się przed Tobą ciekawe perspektywy. Od wycieczki w jedno z najbardziej atrakcyjnych miejsc regionu, poprzez spędzenie dnia na plaży, trekking lub jazdę na rowerze, rozmowa z rodziną i znajomymi. Opcji jest dużo. Zarówno możesz poświęcić go na relaks jak i rozwijanie swoich pasji.

 

Turnus dobiega końca.

 

Twoi podopieczni są zadowoleni po pobycie, wsiadają do autokaru i dziękują Ci za udany pobyt. Satysfakcja gwarantowana! Odwozisz ich na lotnisko, ostatnie chwilę na rozmowy, a następnie pożegnanie. Chwila odpoczynku i zaraz przyleci kolejna grupa. Nowi ludzie, nowe wyzwania, a to wszystko w scenerii pięknych szerokich plaż, najpopularniejszych kurortów lub w jakimś egzotycznym miejscu.

 

Jeżeli chcesz żeby podobnie wyglądała twoja kariera zawodowa, sprawdź propozycje kursu, który przygotowaliśmy dla Ciebie. Przygotujemy Cię do podjęcia pracy jako rezydent turystyczny. Sprawdź – na pewno nie będziesz żałował!