+48 512 703 400 biuro@kadryturystyki.pl

Praca w turystyce a social media

Praca w turystyce a social media

 

Większości osób dobrze znane są serwisy społecznościowe takie jak Facebook, Instagram czy YouTube. Używamy ich niemal codziennie, ale czy zastanawiałeś się jaki mogą mieć wpływ na budowanie Twojego wizerunku?

Portale, o których wspomnieliśmy wyżej, w głównej mierze służą wymianie informacji, zdjęć oraz wiadomości między ich użytkownikami. Publikacja zdjęć niejednokrotnie wiąże się niejako z rezygnacją ze swojej prywatności. Nie jest to regułą, aczkolwiek obserwowany jest trend, że pokazujemy coraz więcej swojego życia osobistego. Wychodzi na to, że lubimy się chwalić tym co mamy i tym co przeżyliśmy. Jak w takim razie ma się sytuacja z publikacją treści o naszym życiu zawodowym? W jaki sposób możemy połączyć social media i pracę w turystyce?

 

Jakie mam narzędzia?

Najpopularniejszymi serwisami są oczywiście Facebook oraz Instagram. Te dwa potężne social media stworzyły ogromną strukturę, która wzajemnie przenika się na wielu płaszczyznach. Popularny portal na “F” służy do publikowania dłuższych treści, prowadzeniu swojej strony, zarządzania wydarzeniami, natomiast na Instagramie możemy pochwalić się najnowszymi zdjęciami, które zrobiliśmy naszym smartphonem.

Jeżeli zdjęcia z Twojego wyjazdu nie są wystarczającą pamiątką i kręcisz dużo wideo, a do tego sprawnie posługujesz się narzędziami do montowania filmów, możesz spróbować swoich sił na YouTube. Co prawda ciężko się przebić i z miejsca stać się topowym YouTuberem. Niemniej jednak posiadanie własnego kanału i relacjonowanie swoich wypraw może stać się inspiracją dla innych.

 

Social Media w pracy pilota i rezydenta.

Narzędzia już posiadamy i są one darmowe. W jaki sposób z nich korzystać? Facebook pozwoli zbudować nam bazę kontaktów. Możemy także dołączyć do grup tematycznych i śledzić informacje na temat rynku usług turystycznych. Niejednokrotnie na tych grupach można znaleźć oferty zleceń. Warto zatem monitorować czy przypadkiem nie pojawiła się opcja ciekawego wyjazdu. Zdjęcie lub album z ostatniej wycieczki pomoże zgromadzić wokół Ciebie społeczność osób, które chętnie będą obserwować gdzie jest tym razem ich ulubiony pilot wycieczek lub rezydent turystyczny. Na Facebooku możesz Tworzyć grupy gdzie zapisani będą uczestnicy Twojego wyjazdu.Ile to razy zdarzyło się, że ktoś Cię nie usłyszał albo akurat w tym momencie zajęty był czym innym niż słuchaniem Twoich wiadomości? Dzięki wyżej wspomnianym grupom, możesz przypominać o najważniejszych informacjach, które zostały już wcześniej przekazane, a także przekazywać kolejne komunikaty.

Instagram jest bardzo wygodnym social media. Wystarczy telefon i połączenie do internetu. Możesz publikować relacje ze swojej wycieczki, a przez to zachęcać kolejne osoby do podróży z Tobą. Być może inni użytkownicy będący pod wrażeniem Twojego stylu pracy i zadadzą Ci pytanie gdzie jedziesz następnym razem?

Znajdź chwilę na wspólne zdjęcie lub wideo z uczestnikami swojej imprezy turystycznej. Zmontowanie i “wrzucenie” filmu na YouTube lub wspomnianą wcześniej grupę na Facebooku stanowiło będzie dla Twoich podopiecznych ciekawą formę pamiątki z wyjazdu.

 

Social media jako Twoje CV.

Czy przyszli pracodawcy sprawdzają Cię na Facebook’u? Bardzo możliwe, że tak! W wielu firmach, również biurach podróży, jest to częsta praktyka, która pozwala dodatkowo ocenić kandydata. Zrobiłeś świetne wrażenie na rozmowie kwalifikacyjnej – to dobrze, ale co jeśli na twoim profilu w social mediach znajdują się dwuznaczne lub ordynarne zdjęcia czy też filmy? Nie wpłynie to dobrze na Twój wizerunek, a tym samym może obniżyć notowania w oczach przyszłego szefa. Czy uczestnicy Twojego wyjazdu sprawdzają Cię na Facebook’u? Jeśli go mają – zdecydowanie tak! Czemu by nie skoro mają taką możliwość. To normalne, że chcą wiedzieć kto będzie o nich dbał przez następny tydzień albo i dłużej.

Warto zatem budować swój pozytywny wizerunek w social mediach. Publikacja treści, które staną się Twoją wizytówką, może zaprocentować ciekawymi opcjami zatrudnienia, zdobyciem zaufania w oczach potencjalnego pracodawcy. Niekiedy wystarczy zdjęcie z zadowoloną grupą turystów, pod którą zostawią Ci uprzejme komentarze odnoszące się do Twojej pracy i czasu spędzonego pod Twoją opieką.

Piloci wycieczek i rezydenci turystyczni to bardzo ciekawa grupa ludzi. Posiadają wiele pasji i potrafią “zarażać” nią innych. Uwielbiasz fotografować? Udostępnij swoje prace na Facebooku lub Instagramie. Potrafisz montować filmy – skorzystaj z YouTube, aby pochwalić się swoimi umiejętnościami. Opowiedz o tym innym i promuj swoją osobę poprzez social media.

 

Kadry Turystyki również używają social media do kontaktu ze społecznością, która wokół nich się zgromadziła. Możecie znaleźć nas na Facebooku, Instagramie oraz YouTube. Poniżej znajdziecie linki do naszych profili. Zapraszamy do subskrybowania, aby być na bieżąco!

FACEBOOK
INSTAGRAM
YOUTUBE